Blog in Libelle: Birgit kreeg een eetstoornis door haar moeder

In een persoonlijke blog op Libelle.nl deelt Birgit (33) haar verhaal over hoe haar moeder een rol speelde in het ontwikkelen van een eetbuistoornis. Birgit: ”Mijn jeugd stond in het teken van eten, niet eten en me nooit goed genoeg voelen”.

In deze blog vertelt Birgit hoe de opmerkingen van haar moeder over eten en gewicht haar eetstoornis hebben meegespeeld bij het ontwikkelen van een eetstoornis. Birgit laat in haar blog zien hoe de onzekerheid van haar moeder over haar eigen lichaam en gewicht, zich naar Birgit uitte.

Lees hier het verhaal van Birgit op Libelle.nl

Het gebeurt vaker dat ouders een eetstoornis triggeren bij hun kind. In een artikel op Libelle.nl vertelt voedingspsycholoog Diana: “Als ouder zeggen we dingen tegen onze kinderen met de beste intenties. En toch kunnen goedbedoelde opmerkingen voor verstoorde eetpatronen of een obsessie met het lichaamsbeeld zorgen.”

In het artikel worden vijf tips aan ouders gegeven om te voorkomen dat je als ouder onbewust een verstoord eetpatroon of een obsessie met het lichaamsbeeld triggert.

Lees het artikel hier