Zet je in als vrijwilliger

Stichting Kiem werkt met ervaringsdeskundige vrijwilligers. Zij zetten zich binnen het programma voor naasten in door hun ervaringen met een eetstoornis te delen met anderen en zo ouders van kinderen met een eetstoornis te steunen. Je inzetten kan als ouder van een kind met een eetstoornis.

Onze vrijwilligers bieden met het delen van hun ervaring herkenning, erkenning en hoop en maken daardoor echt het verschil! Wij zijn ontzettend blij met deze vrijwilligers die zich keer op keer inzetten om de impact van eetstoornissen te minimaliseren. Stichting Kiem is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers, zodat we nog meer mensen kunnen bereiken met onze programma’s.

Wat houdt het werk bij Stichting Kiem in?

Onze vrijwilligers delen hun ervaring met een eetstoornis tijdens de live of online ouderbijeenkomsten Eerste Hulp Bij Eetstoornissen. Tijdens deze bijeenkomst geven de vrijwilligers, samen met een ervaringsdeskundige trainer, tips en ideeën (geen behandeling) aan ouders die een kind hebben met een eetstoornis. Het is voor ouders van een kind met een eetstoornis heel waardevol om juist van een ervaringsdeskundige te horen dat herstel mogelijk is en hoe dagelijkse kleine stapjes daarbij kunnen helpen. Je kunt echt het verschil maken als vrijwilliger bij Stichting Kiem!

Wat bieden we onze vrijwilligers?

Stichting Kiem is een professionele organisatie waarin een enthousiast en gepassioneerd team zich dagelijks inzet om de impact van eetstoornissen te minimaliseren.

Heb je interesse om bij ons aan de slag te gaan? Dan kijken we in een kennismakingsgesprek naar jouw persoonlijke voorkeuren. Je krijgt een training over het waardevol inzetten van jouw ervaring en je gaat meelopen tijdens één of meerdere series ouderbijeenkomsten EHBE. Er is altijd mogelijkheid om deel te nemen aan intervisie en supervisie. Jaarlijks zijn er een tweetal terugkomdagen waarbij alle vrijwilligers, trainers en leden van het kernteam aanwezig zijn. En last but not least organiseren we elk jaar een gezellig vrijwilligers uitje om onze vrijwilligers in het zonnetje te zetten.

Ben je enthousiast geworden en wil jij ook jouw ervaring op een waardevolle manier inzetten voor Stichting Kiem?

Klik hier voor de vacature of neem contact op voor meer informatie

Klik hier voor een interview met een van onze vrijwilligers