Deskundigheidsbevordering voor professionals

Stichting Kiem geeft trainingen voor professionals over het signaleren, bespreekbaar maken en begeleiden bij een eetstoornis.

De trainingen zijn voor alle professionals die te maken hebben met eetstoornissen. Werk je als praktijkondersteuner, als coach of in een begeleidwonen-instelling? En wil je handvatten om nog beter om deze doelgroep om te kunnen gaan?

Onze trainingen worden zowel op inschrijving als in-company verzorgd. Vraag een offerte aan via daniellegouman@stichtingkiem.nl. Kijk in onze agenda voor alle open trainingen.

Welke verschillende trainingen zijn er voor professionals?

* Training – vroegsignalering en bespreekbaar maken (dag of dagdeel)

In deze training wordt de nadruk gelegd op het vroegsignaleren en bespreekbaar maken van een eetstoornis. De trainingen worden gegeven door ervaringsdeskundige professionals. Een training bestaat uit het bespreken van eigen ervaringen, kennisoverdracht en het oefenen van gesprekstechnieken op een trainingsacteur. Tot slot is er ruimte voor het inbrengen van eigen casuïstiek.

Kijk in de agenda wanneer deze training wordt gegeven of vraag een offerte aan voor een in-company training via daniellegouman@stichtingkiem.nl.

* Training – Eetstoornissen en Autismespectrumstoornis (dag)

In deze training staat deze comorbiditeit centraal. Er wordt aandacht besteed aan het signaleren en het omgaan met patiënten met deze dubbele diagnose.

* Training – Mijn rol als professional bij een eetstoornis (dag)

Deze training gaat in op wat jij kunt doen als professional als je te maken hebt met een eetstoornis. Ervaringsdeskundige professionals geven je een inkijkje in het hoofd van iemand met een eetstoornis. Ze geven je veel tips en adviezen over hoe je iemand kunt helpen met een eetstoornis. De training bestaat uit het bespreken van eigen ervaringen, kennisoverdracht, het oefenen van gesprekstechnieken op een trainingsacteur en ruimte voor het inbrengen van eigen casuïstiek.

Stichting Kiem gaat zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Door het verzenden van dit formulier gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden. Lees meer in onze privacyverklaring.