Eerste hulp bij eetstoornissen

Je kind of dierbare  heeft een eetstoornis. Je hebt misschien geen idee wat je moet doen en je wereld staat op z’n kop. Omdat het een ernstige ziekte is die niet vanzelf overgaat, moet je zo snel mogelijk professionele hulp zoeken via je huisarts of een kinderarts. Vaak zal iemand op een wachtlijst belanden. Via een advieskaart, film en informatie proberen we jullie samen op weg te helpen.

Heb je specifieke vragen? Voel je dan vrij om contact met ons op te nemen via de chat.

Bekijk hier onze agenda.

Kijk de film ‘Eerste hulp bij eetstoornissen’

Deze film richt zich voornamelijk op anorexia nervosa. In de toekomst hopen we meer films te ontwikkelen die eerste hulp bij  andere eetstoornissen behandelen.

Wat ga je allemaal tegenkomen?

Misschien vraag je je af hoe het vanaf nu verder gaat en wat jullie nog gaan tegenkomen. We lopen in het zorgpad samen met jou door alle stappen heen.

Eerste hulp bij Eetstoornissen ouderbijeenkomsten

Vanuit Stichting Kiem bieden wij kosteloos EHBE-ouderbijeenkomsten (Eerste Hulp bij Eetstoornissen) aan, speciaal voor ouders van kinderen met een eetstoornis die op de wachtlijst staan. De EHBE-ouderbijeenkomsten richten zich op het bieden van ervaringsdeskundige eerste hulp om jou als ouder te ondersteunen in het overbruggen van de wachttijd.

Hier vind je alle informatie en de mogelijkheid tot aanmelden.

Eerste hulp bij anorexia

Tips van ouders voor ouders

Ontvang per email Bekijk direct