First EET kit

Op het platform First EET kit vind je informatie bedoeld voor mensen die iemand behandelen of kennen met een eetbuistoornis of een vermijdende/restrictieve voedselinnamestoornis (ARFID), anorexia nervosa of boulimia nervosa. De website biedt eerste hulp en ondersteuning tijdens het moeilijke en emotionele proces van herkennen, erkennen, vaststellen en behandelen van een (beginnende) eetstoornis.

De First EET kit wordt samen met K-EET, kinderartsen, ouders en kinderen ontwikkeld. Ook patiëntenvereniging WEET, NVK, NVvP, de Nederlandse Academie voor Eetstoornissen zijn betrokken. Op het platform zijn tips, informatie en ervaringsverhalen van naasten én mensen met een eetstoornis te vinden. Ook is er de First EET podcast. Een 10-delige podcastserie waarin ervaringsdeskundigen, psychologen, diëtisten, verpleegkundigen en artsen met elkaar in gesprek over het erkennen, behandelen en herstellen van elke mogelijke eetstoornis.

Meer informatie over First EET kit vind je hier