Geslaagde terugkomdag voor onze trainers en vrijwilligers

Afgelopen week organiseerde Stichting Kiem een terugkomdag voor alle trainers en vrijwilligers van onze drie programma’s. Het thema van de terugkomdag was ervaringsdeskundigheid. Met veel plezier kijken we terug op deze dag waar veel is besproken en mooie verhalen met elkaar zijn gedeeld. Het is geweldig om te zien dat iedereen zich inzet voor Stichting Kiem.

De dag begint met een voorstelrondje, want we hebben een aantal nieuwe gezichten in ons team, waar we natuurlijk erg blij mee zijn. Onze directeur, Christien Veldink, blikt terug op het afgelopen jaar en kijkt vooruit op de toekomstplannen van Stichting Kiem. Om elkaar beter te leren kennen hebben we met elkaar Over de Streep gedaan. Het was mooi om zo meer over elkaar te leren.

In de middag sprak Adrie Sluimer vanuit zijn eigen ervaring over het ontstaan en overleven van een zware alcohol en drugs verslaving en hoe hij zijn ervaringen gebruikt om lotgenoten positief te motiveren.

Vervolgens is de groep opgesplitst voor intervisie. Tijdens de intervisie is er ingegaan op diverse thema’s die aansluiten bij ervaringsdeskundigheid. De intervisie was ontzettend leerzaam en iedereen kon zijn verhaal en vragen kwijt.

Aan het einde van de dag was er een gezellige borrel waar we met elkaar de dag hebben afgesloten. We kijken nu al uit naar de volgende terugkomdag!