Maak kennis met ons nieuwe bestuurslid Rob Pieters

Het bestuur van Stichting Kiem kent per 1 januari 2022 een nieuw gezicht: prof. dr. Rob Pieters.

Gefeliciteerd met je nieuwe functie bij Stichting Kiem! Je hebt veel ervaring in het werkveld. Wat spreekt je aan bij Stichting Kiem?

In mijn dagelijkse werk zet ik mij in voor kinderen met kanker om hun genezingskans en hun kwaliteit van (over)leven te verbeteren. Ook ben ik druk met het beter organiseren van de zorg en wetenschappelijk onderzoek op dit gebied. Bij kinderen en volwassenen met eetstoornissen spelen vergelijkbare problemen. Een aantal jaar geleden ben ik benaderd om te zien of ik advies kon geven hoe de zorg en research voor mensen met eetstoornissen te verbeteren is. Ik werd daardoor geraakt omdat ook hier sprake is van problemen die de kwaliteit van leven op een negatieve manier beïnvloeden.

Waar ga jij je als bestuurslid de komende tijd op focussen?

Mijn ervaring die ik heb met kinderen met kanker zou ik graag inzetten voor kinderen en volwassenen met eetstoornissen. Ik ga mij bezighouden met vragen als: hoe kun je de zorg verbeteren, hoe kunnen verschillende instanties beter samenwerken en hoe kun je de research verbeteren. Als ik hierin een bijdrage kan leveren doe ik dat graag.

Lees ook