Ouderbijeenkomsten – EHBE

Vanuit Stichting Kiem bieden wij kosteloos ouderbijeenkomsten-EHBE (Eerste Hulp Bij Eetstoornissen) aan speciaal voor ouders van kinderen met een eetstoornis die zich in de voorfase bevinden. Dit is de fase waarbij nog geen specifieke professionele hulp en behandeling is gestart (wachttijd).

In de ouderbijeenkomsten wordt ervaringsdeskundige eerste hulp (geen behandeling) geboden ter ondersteuning aan ouders. De ouderbijeenkomst is een serie van 3 bijeenkomsten en richt zich op het delen van informatie en verkrijgen van inzicht. Daarnaast wordt je wegwijs gemaakt in de keten van zorg. De ouderbijeenkomsten worden verzorgd door een ervaringsdeskundig trainer en een ervaringsdeskundige ouder. De volgende onderwerpen komen tijdens de bijeenkomsten aan bod:

Ouderbijeenkomst thema’s

• Contact maken
  • Leren over de eetstoornis
  • Onderscheid maken tussen de eetstoornis en mijn kind
  • Emoties (h)erkennen
  • Omgeving betrekken en hulp inzetten
  • Liefdevol begrenzen

De bijeenkomsten zijn ontstaan vanuit een samenwerking tussen Stichting Kiem en Rintveld Centrum voor Eetstoornissen. In deze samenwerking bundelen we expertise en ervaring om ouders in de voorfase middels ervaringsdeskundigheid zo goed mogelijk te informeren en ondersteunen.

De ouderbijeenkomst bestaat uit drie online bijeenkomsten.

Deelname is kosteloos. Aanmelden kan via onderstaand formulier.

* Let op: deze bijeenkomsten zijn uitsluitend voor ouders/verzorgers van kinderen met anorexia en boulimia. Heeft jouw kind andere problematiek? Neem dan contact op via ons contactformulier om te kijken welke vorm van steun bij jou past.

• * De EHBE-ouderbijeenkomsten richten zich vooral op ouders/verzorgers van kinderen met anorexia en boulimia.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.