Op1: Walter en Julie De Donder over de strijd tegen anorexia

Afgelopen week delen Walter De Donder en zijn dochter Julie over de eetstoornis die Julie heeft overwonnen. De eetstoornis werd haar twee jaar geleden bijna fataal. Nu ze hersteld is vraagt ze samen met haar vader aandacht voor de lange wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg in Nederland en België. Ze vertellen erover bij Op1.

In het interview vertellen Walter en Julie over de band tussen vader en dochter, en hoe dit veranderde tijdens de eetstoornis. Ook deelt Julie over haar pestverleden door de baan van haar vader. Over haar jeugd zegt ze weinig vriendinnen te hebben gehad en vooral bezig was met eten en de wens om dun te zijn. Julie is hersteld en wil anderen helpen die met een eetstoornis worstelen.

Bekijk het fragment van Walter en Julie hier via Op1.