Oranje Fonds ondersteunt Stichting Kiem met 20.000 euro

Amersfoort, 26 oktober 2023 – Het Oranje Fonds heeft besloten stichting Kiem te ondersteunen met een genereuze donatie van 20.000 euro. Deze financiële steun zal worden gebruikt voor het verder uitbouwen, versterken en verduurzamen van het programma voor naasten van stichting Kiem in 2024.

Stichting Kiem zet zich in om de impact van eetstoornissen te minimaliseren. De stichting richt zich middels kernprogramma’s op kennisbevordering onder naasten, scholen en professionals. Dit doet zij zodat (jonge) mensen die kampen met een eetstoornis en hun naasten weer vooruit kunnen. Ook beoogt stichting Kiem het werkveld te versterken en te verbinden, bewustwording in de samenleving te vergroten en het werkveld, patiënten en naasten van goede en inhoudelijke informatie te voorzien.

Het Oranje Fonds is een organisatie die sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk ondersteunt. Het Oranje Fonds vindt dat iedereen ertoe doet. Daarom zet het zich in voor een samenleving waarin iedereen mee kan doen en niemand er alleen voor staat. Oftewel een betrokken samenleving; waarin we zorgen voor elkaar, mensen gelijke kansen hebben en zich verbonden voelen met anderen in de buurt. Dat doet het fonds door sociaal initiatiefnemers te versterken en te verbinden waar mogelijk. De steun van o.a. de Nationale Postcode Loterij, de Nederlandse Loterij, Vrienden en diverse andere partners maakt dit mogelijk. Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima zijn het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Stichting Kiem waardeert de steun van het Oranje Fonds en de aandacht die zij geeft aan het thema mentale gezondheid zeer. Daphne Ketelaars, directeur van stichting Kiem, merkt op: “Dankzij de bijdrage van het Oranje Fonds kunnen we het bereik van ons programma voor naasten vergroten en blijven werken aan onze missie, namelijk het minimaliseren van de impact van eetstoornissen.”

Voor meer informatie over het Oranje Fonds kunt u contact opnemen met:
Oranje Fonds.
Telefoon: 030 23 39 348
E-mail: pers@oranjefonds.nl
Website: www.oranjefonds.nl

Voor informatie over stichting Kiem, kunt u contact opnemen met:
Johanneke den Hartog, communicatieadviseur stichting Kiem
Telefoon 06 43 13 68 18