Programma World Eating Disorders Action Day 2023

Elk jaar wordt op 2 juni de World Eating Disorders Action Day (WEDAD) georganiseerd. Een dag waar mensen samenkomen die – op wat voor manier dan ook – te maken hebben met eetstoornissen. Of je nu behandelaar, patiënt of naaste bent. Op deze dag worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Niet alleen in Nederland maar wereldwijd.

Ongeveer 200 organisaties vanuit meer dan 45 landen zullen tijdens WEDAD activiteiten organiseren of op social media aandacht besteden aan bewustwording. Het gemeenschappelijke doel is het vergroten van het inzicht dat een eetstoornis een ernstige maar behandelbare ziekte is. Samen zoeken we tijdens de WEDAD verbinding met elkaar en bieden we hoop en steun.

WEDAD ’23 staat in het teken van ‘Stilstaan bij…’. Om te laten zien dat een eetstoornis meer is dan het gemiddelde beeld dat vaak in de media te zien is. De WEDAD commissie heeft dit jaar voor de 5e keer een dag vol activiteiten georganiseerd. Op de dag zelf is er een WEDAD-markt met een photobooth, er komen inspirerende sprekers en performers en in de middag is er een ”Social Walk”.

Wil je meer informatie over de WEDAD’23? Op www.eetstoornissen.nl/wedad staat het complete programma beschreven en kan je je inschrijven als je wil deelnemen aan deze belangrijke dag.