Stichting Kiem bezoekt inloophuis Realcovery

Afgelopen week hebben wij een bezoek gebracht aan Realcovery inloophuis in Weerselo. Wij zijn met open armen ontvangen en hebben naast een rondleiding door het huis ook inhoudelijk met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Het is geweldig om te zien dat bij Realcovery met zoveel enthousiasme en passie wordt gewerkt aan het ondersteunen van meiden, jongens en volwassenen met een eetstoornis en hun naasten.

Gabriëlle en Mark zijn ruim een jaar geleden gestart met het inloophuis en hebben al prachtige resultaten geboekt. Ze hebben tot nu toe 112 unieke bezoekers ontvangen, elk met hun eigen hulpvraag. Ook hebben ze veel vrijwilligers aan zich weten te binden, waarvan een deel ook vanuit eigen ervaring ondersteuning kan bieden.

Aan plannen voor de toekomst heeft Realcovery geen gebrek. Zo gaan ze naast de huidige activiteiten starten met yoga en paarden coaching en gaan ze kijken of ze op scholen voorlichting kunnen geven. Ook willen ze de openingstijden van het inloophuis verruimen. Daarbij kijken ze uiteraard ook naar mogelijke partners en andere partijen waarmee ze kunnen samenwerken en kennis kunnen delen. Dit alles om nog meer mensen met een eetstoornis en hun ouders en naasten te kunnen ondersteunen in de toekomst!

Wil je meer informatie over Realcovery inloophuis in Weerselo, ga dan naar hun site www.realcoveryinloophuis.nl of app met Chantal via 06 15342704