Stichting Kiem ondersteunt naasten van mensen met een eetstoornis tijdens de feestdagen

De feestdagen komen er weer aan. Voor de meeste mensen is dit de leukste periode van het jaar, maar hoe houd je het gezellig als je in je gezin of familie te maken hebt met iemand met een eetstoornis? Om je hierbij te helpen organiseert  Stichting Kiem in samenwerking met diverse organisaties themabijeenkomsten voor naasten van personen met een eetstoornis.

Tijdens de themabijeenkomst voor lotgenoten besteden we aandacht aan hoe je als naaste van iemand met een eetstoornis ervoor zorgt dat de spanning niet te hoog oploopt bij de ander, maar vooral niet bij jezelf. Op deze avond delen ervaringsdeskundige trainers hun verhaal en aan de hand van concrete opdrachten gaan we met elkaar in gesprek. We bespreken situaties waar je tegenaan kunt lopen tijdens de feestdagen en hoe je daarmee om zou willen gaan. Door het delen van ervaringen inspireren de deelnemers elkaar. Gezamenlijk komen we tot praktische tips en adviezen om zelf aan de slag te kunnen en met meer vertrouwen de feestdagen tegemoet te gaan.

De themabijeenkomsten worden live gegeven op verschillende locaties:

• Maandag 13 november            19:30 tot 21:30       Ixta Noa, Harderwijk
    • Vrijdag 17 november                 19:30 tot 21:30       Realcovery Inloophuis, Weerselo
    • Donderdag 23 november        19:30 tot 21:30       Accare, Haren
    • Woensdag 29 november         19:30 tot 21:30       Praktijkhuis Inspiration, Hoofddorp
    • Woensdag 29 november         19:30 tot 21:30       Dalisay Recovery, Medemblik