Samenwerking op het gebied van eetstoornissen in de sport

Stichting Kiem gaat samenwerken met (W)EET WAT JE DOET! Wij zijn ontzettend blij met deze mooie samenwerking. Gezamenlijk gaan wij het programma voor scholen nu ook verzorgen op Topsport Talentscholen in Nederland.

(W)EET WAT JE DOET geeft trainingen over hoe topsporters en talenten op een gezonde manier het maximale uit zichzelf kunnen halen. Zij richten zich op het stimuleren van Gezond Presteren en de preventie van eetproblemen binnen sport en dans.

Zeker voor sporters is het zoeken naar de balans tussen eten en sporten aan de orde. Want wanneer sport je te veel of eet je te weinig? Wanneer slaat het door? Een eetstoornis is vaak onzichtbaar. Erover praten doe je niet snel. Iemand erop aanspreken ook niet. En dat is jammer. Want een eetstoornis gaat niet vanzelf over. Als je het er wél over hebt, is er sneller hulp én is de kans groter dat iemand beter wordt.

Speciaal voor Topsport Talentscholen hebben Stichting Kiem en (W)EET WAT JE DOET een programma ontwikkeld dat bestaat uit: een gratis workshop voor leerlingen, een training voor docenten en een ouderavond.

Wil je meer weten over het gezamenlijk ontwikkelde programma voor scholen? Lees de brochure hier of mail voor meer informatie naar info@stichtingkiem.nl.