Terugblik themabijeenkomsten ‘Eetstoornissen tijdens de zomervakantie’

De afgelopen weken zijn er door heel Nederland themabijeenkomsten door Stichting Kiem en diverse partners georganiseerd. De themabijeenkomsten stonden in het teken van eetstoornissen tijdens de zomvervakantie. Nu de themabijeenkomsten voorbij zijn, blikken we terug op zeven fantastische bijeenkomsten.

Samen met Praktijkhuis Inspiration, Accare, Realcovery Inloophuis, Ixta Noa, Emergis en het Leontienhuis zijn er zeven bijeenkomsten georganiseerd. Van Groningen tot Zeeland, het was een groot succes!

De themabijeenkomsten werden  begeleid door ervaringsdeskundige ouders en kinderen die te maken hebben gehad met een eetstoornis. Nicole Roes, programma medewerker van de themabijeenkomsten, zegt hierover: ”Ik kijk terug op hele mooie bijeenkomsten, waarbij hoop, verbinding en kracht toch wel de woorden zijn die steeds bij mij opkomen. Het is enorm waardevol om terug te krijgen dat mensen weer mogelijkheden zien. Ik ben dankbaar dat ik deze bijeenkomsten samen met de trainers en vrijwilligers mag organiseren.”

In totaal hebben er ongeveer 100 naasten deelgenomen aan de bijeenkomsten. Deelnemers gaven terug dat zij de bijeenkomsten als waardevol hebben ervaren.

Dankzij de bijeenkomst ben ik het gaan zien als meebewegen met de zee wanneer je aan het zeilen bent. Samen bepaal je de koers en soms moet je de zeilen bijstellen. Dit geeft mij hoop en mogelijkheden.

Nicole is trots op het resultaat: ‘‘We doen een afsluitend rondje aan het einde van de themabijeenkomst. Eén ouder vertelt dat ze eindelijk weer mogelijkheden ziet voor de vakantie met haar kind dat worstelt met een eetstoornis. Ik krijg direct kippenvel. Dit is precies waar de themabijeenkomst voor is. Doordat we meerdere kanten van de eetstoornis belichten en we stil staan bij wat er is of wat er gaat komen, ontstaat er weer ruimte en hoop voor naasten. Het is enorm waardevol en ik ben dankbaar dat ik deze bijeenkomsten mag organiseren. Uiteraard zijn we de medewerkers van de locaties waar wij mee hebben samengewerkt ook enorm dankbaar!’

Wil jij de tips die tijdens de bijeenkomsten werden gegeven teruglezen? Dat kan hier!