Online training – Eetstoornissen en Autismespectrumstoornis

Op 20 mei en 3 juni verzorgen Jolanda Wielemaker (klinisch psycholoog en psychotherapeut bij Emergis) en Dorieke den Boon (ervaringsdeskundige bij stichting Kiem) een training over het signaleren en begeleiden van mensen met ASS en een eetstoornis. Deze training zal online via Zoom plaatsvinden.

De training is gericht op het verkrijgen van kennis en inzicht in het diagnosticeren en begeleiden/behandelen van cliënten die gediagnosticeerd zijn met een voedings-of eetstoornissen in combinatie met een autismespectrumstoornis (ASS). Op de eerste trainingsdag wordt, naast uitleg over de verschillende eetstoornissen en eetproblemen die bij veel mensen met ASS voorkomen, ingezoomd op hoe de eetproblemen bij cliënten met ASS ontstaan en hoe deze kunnen worden herkend. Op de tweede trainingsdag gaan we in op begeleiding/behandeling en geven we praktische tips om de doelgroep te helpen. Naast informatie zal er veel ruimte zijn om eigen casussen in te brengen en vragen te stellen, zowel centraal als in subgroepen. Ten slotte kan, tussen de trainingsdagen door, in praktijk geoefend worden met praktische tools.

Datum:
De training bestaat uit twee dagdelen van 3 uur.
– 20 mei 9:00 tot 12:00
– 3 juni 9:00 tot 12:00

Kosten:
De kosten voor deelname zijn 100 euro exclusief btw. Na afloop van de training ontvangt u een factuur.

Aanmelden:
U kunt zich aanmelden door het formulier hieronder in te vullen.

Bij vragen kunt u mailen naar daniellegouman@stichtingkiem.nl