Verbinding tijdens de WEDAD Nederland 2024

Op 2 juni vindt in het Sonsbeekpark in Arnhem opnieuw een belangrijk evenement plaats: de WEDAD, oftewel World Eating Disorder Action Day. Dit wereldwijde evenement, dat in 45 landen plaatsvindt, heeft dit jaar als thema “Verbinding – WEET dat ik je zie”. Stichting Kiem is ook weer aanwezig en ondersteunt organisator WEET (Nederlandse Patiëntenvereniging voor Eetstoornissen) bij de communicatie rondom het event.

“De WEDAD is een mooie gelegenheid voor alle mensen die te maken hebben met eetstoornissen om samen te komen,” zegt Daphne, directeur bij Stichting Kiem. “Of je nu zelf een eetstoornis hebt, iemand kent die er een heeft, of professioneel betrokken bent bij de behandeling ervan, iedereen is van harte welkom.”

Het programma van WEDAD biedt een scala aan activiteiten, variërend van inspirerende sprekers zoals Stan Wagtman en Annemarie van Bellegem tot optredens van onder anderen Psychisch Gestoord. Ook zijn er informatiepunten van zelfregie- en herstelvoorzieningen zoals de GGZ en Proud2Bme. Daarnaast zal er ruimte zijn voor sociale interactie en het delen van persoonlijke verhalen.

“WEDAD is niet alleen een dag van bewustwording, maar ook van verbinding en empowerment,” vertelt Buiske Boone, voorzitter van WEET. “Het is een kans om te laten zien dat eetstoornissen meer zijn dan wat vaak in de media wordt belicht, en om een gemeenschap te creëren van begrip en ondersteuning.”

WEDAD Nederland begint om 12:30 uur in het Bezoekerscentrum Molenplaats in het Sonsbeekpark. Voor meer informatie over het evenement en hoe je kunt deelnemen, kun je terecht op de website van WEDAD Nederland.