Wereld Suïcide Preventie Week 2023

Op 10 september is het World Suicide Prevention Day. Tijdens deze dag denken we wereldwijd aan mensen die zijn overleden door zelfdoding, mensen die een poging hebben overleefd, familie, vrienden en alle anderen die door zelfdoding geraakt zijn. Het doel is dan ook om actief samen te werken om zelfdoding zo veel mogelijk te voorkomen.

Om aandacht te vragen voor dit onderwerp, heeft Stichting 113 Zelfmoordpreventie een programma georganiseerd wat afgelopen maandag van start is gegaan. Zo zijn er deze week diverse webinars over allerlei thema’s te volgen, en kan je aansluiten bij Walk In To The Light wandelingen. Op zondag 10 september wordt de week afgesloten met verschillende activiteiten.

Het programma van Stichting 113 Zelfmoordpreventie is hier te vinden

Aandacht vragen voor zelfdoding is belangrijk. Niet alleen tijdens Wereld Suïcide Preventie Week, maar eigenlijk het hele jaar door. Om meer kennis rondom dit onderwerp te creëren heeft Stichting 113 Zelfmoordpreventie een online suïcidepreventie training ontwikkeld voor iedereen die wil leren hoe je dit onderwerp bespreekbaar maakt. Je kan dit leren in een app, er is een online training of een groepstraining.

Lees hier meer over het aanbod of meld je direct aan