World Eating Disorder Action Day 2022

Gisteren werd de World Eating Disorders Action Day (WEDAD) gehouden. Op deze dag vinden over de hele wereld activiteiten plaats, voor en door mensen met een eetstoornis, naasten en professionals. Zo’n 200 organisaties vanuit meer dan 45 landen hebben tijdens WEDAD ‘22 activiteiten georganiseerd en waren op social media actief.

De WEDAD werd dit jaar georganiseerd in het Sonsbeekpark in Arnhem. Gedurende de dag waren diverse bijdragen te horen. Ervaringsverhalen, zang en sprekers uit het veld hebben een bijdrage geleverd. Christien Veldink, directeur van Stichting Kiem heeft ook gesproken op deze dag. Zoals ieder jaar werd er een gezamenlijk wandeling georganiseerd tijdens de SocialWalk, waarbij alle deelnemers door Sonsbeekpark lopen om op een positieve manier aandacht te vragen voor eetstoornissen.

Tijdens de SocialWalk zijn deelnemers in gesprek gegaan. De SocialWalk was live te volgen op de Instagram van @wedadnederland.

Lees hier alles over de WEDAD