World Suicide Prevention Day 2021: Walk into the light

Een eetstoornis kan in sommige gevallen leiden tot het hebben van suicidale gedachten en soms loopt het helaas zelfs fout af. Gelukkig wordt dit onderwerp onder de aandacht gebracht door verschillende organisaties en is er hulp op het gebied van suicidaliteit. Vrijdag 10 september is het World Suicide Prevention Day (WSPD2021). De gehele week staat in het teken van suïcidepreventie.

Om aandacht te vragen voor dit onderwerp, start Stichting 113 Zelfmoordpreventie op 6 september met een roadtrip waarbij 15 projecten en organisaties door heel Nederland worden bezocht. Op maandag 6 september gaat de roadtrip van start met de wandeling ‘Walk into the light’ door de duinen van Katwijk.

Stichting 113 Zelfmoordpreventie is de nationale organisatie voor preventie van suïcide. De missie van 113 Zelfmoordpreventie is een land waarin niemand eenzaam en radeloos sterft door zelfmoord. Stichting 113 Zelfmoordpreventie is ervan overtuigd dat er jaarlijks honderden suïcides meer kunnen worden voorkómen wanneer zelfmoord beter bespreekbaar is en de zorg innovatiever en menselijker wordt georganiseerd.

Walk into the light

Het evenement Walk into the light op 6 september 2021 vindt plaats in Katwijk aan Zee en wordt georganiseerd door het Suïcide Preventie Centrum en GGZ Rivierduinen. Er wordt gestart met een wandeling van ongeveer 3,6 km. Na de wandeling kijk je samen naar de zonsopgang met een gezamenlijk ontbijt. Daarna wordt er kort stilgestaan bij hen die ons ontvallen zijn door suïcide, bij naasten van suïcidaliteit en bij hen die nu te maken hebben met suïcidale gedachten. Samen de weg inslaan van het licht, vanuit het donker.

Meer informatie over ‘Walk into the light’ vind je hier

Praten over zelfmoordgedachten kan anoniem: chat via 113.nl, bel 113 of bel gratis 0800-0113