2 juni: Wereld Eetstoornissen Actiedag!

Het is zover, het is World Eating Disorder Action Day (WEDAD) 2021! Dit jaar is er een online programma waar veel verschillende ervaringsdeskundigen, herstelhuizen en professionals door heel het land op hun eigen manier invulling geven aan het thema eetstoornissen. Het online programma is 2 juni tussen 11:00 en 18:00 live te volgen via Instagram (@wedadnederland), ben jij erbij?

Ook stichting Kiem is samen met Ixta Noa te zien tijdens de Insta-livestream. Om 15:30 zijn ervaringsdeskundige Dorieke den Boon (ED trainer EHBE) en ervaringsdeskundige ouder Rik Vreekamp (ED ouder EHBE) te zien in een ronddetafelgesprek over wat je als ouder kunt doen wanneer je kind een eetstoornis heeft. Hoe help je iemand met een eetstoornis? Waar kan je als ouder terecht? En, hoe blijf je goed voor jezelf zorgen?

Daarnaast toont ervaringsdeskundige Merle van Ixta Noa in een video hoe haar eetstoornisherstel eruit zag. Ook de ouders en een goede vriendin van Merle komen aan het woord om te vertellen wat voor impact de eetstoornis op hun heeft gehad.

Dagprogramma Insta-Live tour 2 juni 2021

• 10:00 Kimy
  • 11:00 Vivian van WEET
  • 11:30 Stichting JIJ
  • 12:45 Proud2Bme & Ursula
  • 14:15 Inger & Fleur #ikbenopen
  • 14:30 Leontienhuis
  • 15:30 Ixta Noa en stichting Kiem
  • 16:30 Dalisay Recovery & optreden Sylvia Aimee

De livestream is te volgen via Instagram. Meer informatie over de WEDAD en de activiteiten is te vinden op de website van de NAE.

Vanuit stichting Kiem bieden wij ook kosteloos een oudergroep (EHBE-oudergroep) aan speciaal voor ouders van kinderen met een eetstoornis. Wil je hier meer over weten? Dat kan hier!