Ouderbijeenkomsten – EHBE

Vanuit Stichting Kiem bieden wij ouderbijeenkomsten-EHBE (Eerste Hulp Bij Eetstoornissen). Speciaal voor ouders van kinderen met een eetstoornis.

In de ouderbijeenkomsten wordt ervaringsdeskundige eerste hulp (geen behandeling) geboden ter ondersteuning aan ouders. De ouderbijeenkomst is een serie van 3 bijeenkomsten en richt zich op het delen van informatie en verkrijgen van inzicht. Daarnaast word je wegwijs gemaakt in de keten van zorg. De volgende onderwerpen komen tijdens de bijeenkomsten aan bod:

Ouderbijeenkomst thema’s

• Contact maken
  • Leren over de eetstoornis
  • Onderscheid maken tussen de eetstoornis en mijn kind
  • Emoties (h)erkennen
  • Omgeving betrekken en hulp inzetten
  • Liefdevol begrenzen

De bijeenkomsten zijn ontstaan vanuit een samenwerking tussen Stichting Kiem en Altrecht Eetstoornissen Rintveld. In deze samenwerking bundelen we expertise en ervaring om ouders in de voorfase middels ervaringsdeskundigheid zo goed mogelijk te informeren en ondersteunen.

De ouderbijeenkomst bestaat uit drie online bijeenkomsten.

Aanmelden kan via onderstaand formulier.

Deze bijeenkomsten zijn vooral voor ouders/verzorgers van kinderen met anorexia en boulimia. Heeft jouw kind andere problematiek? Neem dan contact op via ons contactformulier om te kijken welke vorm van steun bij jou past.

Bijeenkomsten

maart20