EHBE-oudergroep

Vanuit stichting Kiem bieden wij kosteloos een oudergroep aan speciaal voor ouders van kinderen met een eetstoornis die zich in de voorfase bevinden. Dit is de fase waarbij nog geen specifieke professionele hulp en behandeling is gestart (wachttijd).

Wij bieden ervaringsdeskundige eerste hulp (geen behandeling) ter ondersteuning aan ouders, om de situatie thuis te stabiliseren en om erger te voorkomen. De oudergroep is gericht op het ondersteunen van ouders, door informatie te geven en ervaringen te delen, om de wachttijd zo goed en zo kwaad als het gaat te overbruggen. Per bijeenkomst zal worden ingegaan op onderwerpen waar je als ouder(s) tegenaan loopt. Daarnaast bieden wij wegwijs in de keten van zorg (op zoek naar de juiste hulp). De oudergroep wordt verzorgd door een ervaringsdeskundige trainer en een ervaringsdeskundige ouder. De volgende onderwerpen komen tijdens de (in totaal vijf) bijeenkomsten aan bod:

EHBE thema’s

• Contact maken me je kind
  • Leren over de eetstoornis
  • Onderscheid maken tussen de eetstoornis en mijn kind
  • Emoties (h)erkennen in het gezin
  • Omgeving betrekken en hulp zoeken
  • Liefdevol begrenzen

De EHBE-oudergroep is ontstaan vanuit een samenwerking tussen Stichting Kiem en Rintveld Centrum voor Eetstoornissen. In deze samenwerking bundelen we expertise en ervaring om ouders in de voorfase middels ervaringsdeskundigheid zo goed mogelijk te helpen om de situatie thuis meer te stabiliseren.

De data van de oudergroepen zijn te vinden in de agenda.

De oudergroep is voorlopig online vanwege de Covid voorschriften. Aanmelden kan bij Audrey Pennings via audreypennings@stichtingkiem.nl