EHBE-ouderbijeenkomsten

Vanuit stichting Kiem bieden wij kosteloos EHBE-ouderbijeenkomsten (Eerste Hulp bij Eetstoornissen) aan speciaal voor ouders van kinderen met een eetstoornis die zich in de voorfase bevinden. Dit is de fase waarbij nog geen specifieke professionele hulp en behandeling is gestart (wachttijd).

In de EHBE-ouderbijeenkomsten wordt ervaringsdeskundige eerste hulp (geen behandeling) geboden ter ondersteuning aan ouders. De EHBE-ouderbijeenkomst is een serie van 2 of 3 bijeenkomsten en richt zich op het delen van informatie en verkrijgen van inzicht. Daarnaast wordt je wegwijs gemaakt in de keten van zorg. De ouderbijeenkomsten worden verzorgd door een ervaringsdeskundig begeleider en een ervaringsdeskundige ouder. De volgende onderwerpen komen tijdens de bijeenkomsten aan bod:

EHBE thema’s

• Contact maken
  • Leren over de eetstoornis
  • Onderscheid maken tussen de eetstoornis en mijn kind
  • Emoties (h)erkennen
  • Omgeving betrekken en hulp inzetten
  • Liefdevol begrenzen

De EHBE-bijeenkomsten zijn ontstaan vanuit een samenwerking tussen stichting Kiem en Rintveld Centrum voor Eetstoornissen. In deze samenwerking bundelen we expertise en ervaring om ouders in de voorfase middels ervaringsdeskundigheid zo goed mogelijk te informeren en ondersteunen.

Praktische informatie

In augustus is er een verkorte versie van de EHBE-ouderbijeenkomst die bestaat uit twee sessies. De data van de EHBE-informatiebijeenkomst zijn:

• Eerste sessie: woensdag 4 augustus van 16:00 tot 17:30
  • Tweede sessie: woensdag 11 augustus van 16:00 tot 17:30

Vanaf september start de EHBE-ouderbijeenkomst die bestaat uit drie sessies. De data van de EHBE-informatiebijeenkomst zijn:

• Eerste sessie: woensdag 8 september van 19:15 tot 20:45
  • Tweede sessie: woensdag 15 september van 19:15 tot 20:45
  • Derde sessie: woensdag 22 september van 19:15 tot 20:45

De informatiebijeenkomsten zijn online vanwege de Covid voorschriften. Deelname is kosteloos. Aanmelden kan hieronder in het contactformulier.

Aanmelden/vragen EHBE-ouderbijeenkomsten

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.