Hoe om te gaan met eetstoornissen in het onderwijs? Hier vind je alles voor jouw leerlingen.

Informatie voor scholen

Workshops in de klas

Stichting Kiem biedt kosteloos interactieve workshops aan voor leerlingen tussen 13 en 17 jaar. De workshop heeft als belangrijkste doel leerlingen te stimuleren hulp te zoeken als dat nodig is.

Training voor docenten

Hoe eerder de eetstoornis gesignaleerd wordt, hoe sneller de juiste hulp gegeven kan worden en hoe groter de kans op herstel is. Met deze training helpt Stichting Kiem docenten, mentoren en het zorgteam hierbij.

Ouderavonden

Hoe herken je een eetstoornis bij je kind? En hoe maak je het onderwerp bespreekbaar? Tijdens deze ouderavond bieden we informatie en praktische tools om ouders te helpen.

Agenda bijeenkomsten

Aug 16

Ouderbijeenkomst -EHBE- VOL

Aug 22

Ouderbijeenkomst - EHBE

Aug 22

Ouderbijeenkomst - EHBE

Is het een eetstoornis?

We willen bijna allemaal wel gezonder eten, of afvallen. En we willen allemaal sporten en bewegen, of dat juist méér doen. Maar waar ligt de grens tussen gezond en ongezond? Wanneer spreek je van een eetstoornis?

Dat is best ingewikkeld. Veel mensen vinden het lastig om ontspannen om te gaan met eten. Of om tevreden te zijn met hun gewicht. Maar als je een eetstoornis hebt, is er meer aan de hand. Eigenlijk kun je alleen nog maar denken aan wel of niet eten. Het bepaalt alles dat je denkt en doet. Iedereen kan hier last van hebben: jongens en meisjes, kinderen en tieners, volwassen mannen en vrouwen.

Doe de test

Nieuws en ervaringen