Ouderavonden

In Nederland zijn er naar schatting 100.000* mensen die lijden aan een eetstoornis. Het aantal ouders dat ermee te maken krijgt, ligt dus nog vele malen hoger. Vaak weten zij alleen niet of pas heel laat, waar hun kind mee kampt. Terwijl het juist zo belangrijk is om een eetstoornis zo vroeg mogelijk te signaleren, zodat de juiste hulp kan worden gegeven en de kans op herstel het grootst is. Om hierbij te helpen organiseert Stichting Kiem deze ouderavond.

Hoe herken je een eetstoornis bij je kind? En hoe maak je het onderwerp bespreekbaar? Tijdens deze ouderavond** bieden we informatie en praktische tools om ouders te helpen. Een ervaringsdeskundige trainer geeft inzicht in verschillende soorten eetstoornissen en de problemen die eraan ten grondslag kunnen liggen. De trainer legt ook uit wat je als ouder kunt doen wanneer je vermoedt dat je kind een eetstoornis heeft.

De kracht van de ouderavond ligt in het verhaal van de trainer. Door de ervaringsdeskundige aan het woord te laten, zorgen we voor herkenning en begrip. Want wie weet er nu beter hoe het is om een eetstoornis te hebben, dan iemand die hier zelf van is hersteld?

Het doel van de ouderavond
Ouders weten hoe zij een eetstoornis kunnen herkennen bij hun kind, hoe zij dit bespreekbaar kunnen maken en zijn bekend met mogelijke vervolgstappen.

De opzet
In 60 minuten tijd worden de volgende thema’s besproken:

• Wat is een eetstoornis?
  • Welke eetstoornissen zijn er?
  • De eerste signalen van een eetstoornis herkennen
  • Een kijkje in het hoofd van iemand met een eetstoornis
  • Hoe maak je een eetstoornis bespreekbaar als ouders?
  • Mogelijke vervolgstappen

Advies op maat
Zijn er specifieke vragen? Naast de ouderavond bieden we de mogelijkheid tot een individueel gesprek waarin persoonlijke vragen gesteld kunnen worden en advies op maat mogelijk is.

* Dit cijfer is een schatting, aangezien er geen accurate actuele cijfers beschikbaar zijn.
** Deze ouderavond wordt ook online aangeboden.

Wil je meer informatie? Neem hier contact met ons op

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.