Afsluiting 2022, op naar een nieuw jaar!

December is de maand om terug te blikken. We hebben in 2022 veel mooie dingen kunnen bereiken. Zo hebben we meer dan 400 mensen bereikt met de ouderbijeenkomsten Eerste Hulp Bij Eetstoornissen. We hebben deze bijeenkomsten zoals altijd online gedaan, maar dit jaar hebben we voor het eerst ook de EHBE op locatie kunnen geven. Onder andere bij Praktijkhuis Inspiration en Realcovery Inloophuis. We hebben de intentie op dit aankomend jaar vaker te doen.

Binnen het programma voor scholen hebben we bijna 150 workshops gegeven en dus veel leerlingen kunnen bereiken. Mooi is ook onze samenwerking met Stichting JIJ binnen het programma voor scholen. Leerlingen hebben nu de mogelijkheid om in de avond na een workshop te chatten met vrijwilligers van Stichting JIJ.

Voor het programma voor professionals zijn we op een congres in Munster geweest om professionals te trainen en we hebben een mooie E-learning gemaakt met E-wise, om professionals ook online onze training aan te kunnen bieden.

In het najaar zijn we begonnen met het aanbieden van bijscholing aan de trainers en vrijwilligers die de programma’s draaien. We gaan dit (online) aanbod bundelen in de ‘Kiem Academie’. De eerste spreker was Brisen Basar over eetstoornissen en autisme. Een zeer interessant onderwerp dat zij levendig heeft gebracht. We hebben daarnaast twee keer een terugkomdag gehad, waarin we – naast intervisie – diverse gastsprekers hebben uitgenodigd. Deze dagen worden door onze trainers en vrijwilligers als zeer waardevol gezien.

Het jaar hebben we afgesloten en een geweldige kerstborrel! Wij zijn klaar voor 2023 en hebben heel veel zin in het nieuwe jaar!