Fleur doet haar afstudeeropdracht bij Stichting Kiem

Fleur komt de komende maanden bij Stichting Kiem aan haar afstudeeropdracht werken. In dit interview maak je kennis met Fleur en vertelt zij over haar afstudeeropdracht, haar studie en de reden waarom zij interesse heeft in Stichting Kiem.

Welkom in ons team Fleur! Je komt ons team de komende maanden versterken als stagiaire. Kan je wat meer over jezelf en je studie vertellen?

Ja zeker! Ik ben 22 jaar en woon en studeer in Tilburg. Ik studeer Trend Research & Concept Creation in Lifestyle. Bij deze studie kijk je naar maatschappelijke verschuivingen en naar wat er op dit moment speelt in de maatschappij. Deze verschuivingen en opvallendheden breng je in kaart (voor bijvoorbeeld een opdrachtgever) en met die gegevens kunnen er nieuwe concepten worden ontwikkeld. Eigenlijk gaat de studie vooral over innovatieve concepten ontwikkelen die passen bij de huidige maatschappij. De studie is creatief, gericht op trends en erg veelzijdig. Dat maakt het voor mij heel leuk en uitdagend.

Wat maakt Stichting Kiem voor jou interessant?

Ik heb zelf een eetstoornis gehad. Ik ben hier al een langere periode van hersteld en heb zelf nog niet veel met deze ervaring gedaan, maar dit wilde ik wel nog een keer doen. Ik heb tijdens en na mijn eetstoornis ook gezien wat hiervan de impact op mijn ouders was. Ik wil mij daar nu juist graag op richten, omdat ik denk dat dit een hele belangrijke doelgroep is. En dat er nog weining is ontwikkeld voor naasten van mensen met een eetstoornis.

Waar ga je je de komende maanden mee bezig houden?

Tijdens mijn afstudeeropdracht bij Stichting Kiem ga ik mij bezighouden met de naasten van mensen met een eetstoornis, en dan vooral ouders. Ik ga op zoek naar een nieuwe dienst of product die ik kan ontwikkelen voor deze doelgroep. Iets wat bijdraagt aan het verbeteren van de kwaliteit van leven van de ouders. Hierbij ga ik onderzoeken waar ouders tegenaan lopen en waar zij behoefte aan hebben. Ik vind het mooi dat ik mij bezig ga houden met iets wat bij mij past en mij raakt.

Foto: Fleur Arends