Collegiaal advies over zorg en behandeling van eetstoornissen? Bel K-EETi!

Een belangrijk doel binnen de jeugdhulp is om kinderen en jongeren met een eetstoornis eerder te herkennen, beter te begrijpen en beter te behandelen. Om dit mogelijk te maken is het belangrijk dat professionals toegang hebben tot relevante kennis en expertise. Om hier voor te zorgen start landelijke ketenaanpak eetstoornissen K-EET met K-EETi: de collegiale, telefonische advieslijn voor zorg- en jeugdhulpprofessionals.

K-EETi staat voor Ketenaanpak Eetstoornissen Informatie. Bij K-EETi kun je als zorg- of jeugdhulpprofessional op toegankelijke wijze casuïstiek bespreken met een expert. De experts van K-EETi denken mee en geven praktisch en inhoudelijk advies over de zorg voor kinderen en jongeren met een eetstoornis en hun ouders. Dit helpt zorg- en jeugdhulpprofessionals beslissingen te nemen. Een ander doel van K-EETi is vroegtijdige en effectieve behandeling van kinderen en jongeren stimuleren.

Waar wordt K-EETi voor gebeld?

Uit de ervaringen van de afgelopen maanden blijkt dat K-EETi met name wordt gewaardeerd om de klankbordfunctie. Het biedt een kort lijntje om te overleggen. Veel belletjes gaan om complexe casuïstiek: wat kan ik nu het beste doen? Hoe moet ik met deze casus omgaan, hoe kan ik wachttijd overbruggen? Waar moet ik op letten en wat kan ik als zorgverlener momenteel nog bijdragen? Door de adviesgevers van K-EETi wordt met je meegedacht, waardoor je weer een stapje verder kunt.

K-EETi (Ketenaanpak Eetstoornissen Informatie) is een telefonische advieslijn voor zorg- en jeugdhulpprofessionals. Iedere werkdag bereikbaar tussen 12.00 en 13.00 uur via 085-760 3375. Heb jij ook behoefte aan een momentje om te sparren over jouw casus rondom eetstoornissenzorg? Bel gerust!